torsdag 1 oktober 2009

Tack & Adjö för i år!


Mannekänguppvisningen på årets Hjälpmedelsmässa är nu över. Dagen blev inte lika stressig som igår då tjejerna hade vant sig vid all uppmärksamhet. Smink och hår flöt på fint och vi blev klara i god tid innan visningen drog igång. Tjejerna tindra som stjärnor på golvet. Inte en enda sur min där inte. Och några tårar i publiken fick vi nog oxå när sista låten spelades upp, Taylor Swift med "Love story". Ni skulle bara veta vad ett sådanat här äventyr betyder för dessa tjejer.

Vi fick dock klagomål för att vi spelat för hög musik i lokalen och vad gjorde vi åt detta då? Nä, inget såklart. Det var Aktiva Tjejers stund att synas och höras. Men det var tydligen samma folk som brukar klaga varje år så vi måste ju ge dom något mer att bli förbannade för. Det är iallafall mycket svårt att få tyst på en Aktiv Tjej!

Aktiva Tjejer gjorde ett fantasitiskt jobb även idag. Vi tackar för all respons från olika håll. Tackar Åsa och även hennes dotter Felicia för makeupen. Tack Anette på Hjälpmedelsteknik i Lomma som tillsammans med mig planerat och styrt upp visningen. Tack min älskade sambo Martin som kom och filmade hela visningen idag. Detta klipp kommer att hamna på Youtube senare under namn: Aktiva Tjejer, FIFH, Malmö. Uffe, Anne och Anne på kontoret från BUA kom idag igen och hälsa på oss. Tack till er för att ni bryr er om våra tjejer.

Så, förkylder som jag är så har jag ändå kunnat prestera bra dessa tre dagar. Med nässpary och halstabletter funkar tydligen det mesta. Men nu har jag fått te serverat av sambon då febern har återkommit. Det blir väl så, när kroppen blir lugn, kryper febern sig på igen.

Nys, mys, pys på er alla - eran Maddy

1 kommentar:

  1. Helt underbara tjejer
    Vilken glädje det var att se de
    Uffe/BUA

    SvaraRadera

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)