tisdag 27 oktober 2009

Ett måste, som jag bara måste göra!

Jag måste få skriva av mig. Det är inte så att jag har något speciellt roligt att skriva, jag måste bara få skriva av mig! Dagen börjar iallafall att snart lida mot sitt slut. Det har varit full rulle, från kl 6.00 i morse till senare ikväll. För än är dagen inte över. Ett härligt besök till Orup, tillsammans med BUA-teamet (Meg och Uffe), har även gjorts idag. Jag kände mig hemma, trygg och lugn att komma tillbaka till den plats som blev hela ens vändpunkt efter en traumatisk trafikolycka. Rummen, väggarna, även brevbäraren och korridorerna som man för nio år sedan lärde sig att köra rullstol i, var detsamma. Orup är även den plats där mina planer om att bli socionom väcktes, så visst kände jag mig på plats, hemma.

Ett kort repotage om kära Orup kommer att finnas på bloggen i slutet av veckan. Och för er som inte riktigt förstått vad Orup är för något, då ber jag er att återkomma till vår fina blogg i slutet av veckan. Alla era funderingar kommar då att suddas ut. Och Orup är dessutom en plats alla borde känna till. Arbetet som sker innanför väggarna i detta gigantiska slott är mycket värt att inneha som kunskap. Den kunskapen kan man komma långt med.

Nu väntas det träning. Full fart i sportrullstolen!
Xxxx eran Madde

1 kommentar:

  1. WOW, det var inte igår jag såg dem bilderna...
    love you.

    /Puss din Jonna

    SvaraRadera

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)