lördag 24 oktober 2009

Intervju med Patrik Hersley


I veckan så hade jag en intervju med Patrik Hersley som är hockeyspelare i MIF. Träffade honom på Malmö Arena.

Började fråga honom lite allmänna frågor och sen gick jag in lite på frågor inom idrott och barn och ungdomar med funktionshinder. Intervjun med Patrik hann inte bli så lång för han hade träning efteråt.

Patrik är 23 år och bor i Malmö sen han var 12 år. Han är back i MIF, har spelat hockey på hög nivå sen han var 12 år men har alltid haft hockey sen han var liten.
Hockeyn har alltid spelat en stor roll för Patrik och han berättade att han tränar flera dagar i veckan och har mycket matcher.
Jag frågade honom om han har någon erfarenhet av barn och ungdomar som har funktionshinder och då berättade Patrik att han träffar en del barn och ungdomar med funktionshinder, speciellt fans.
Tog upp frågan om han har provat att sitta i en rullstol någon gång, och då berättade han att han har behövt använda rullstol när han var yngre efter en knäskada. Då frågade jag om han började tänka på tillgänglighet då han blev tvungen att ha rullstol men det var inget som han tänkte på så mycket.

Därefter så gick vi in på idrott för funktionshindrade, där jag berättade om kälkhockey och det var något som Patrik visste om lite. Han var rätt sugen på att prova på det och vi kom in på att han kanske skulle kunna få med sig hela MIF för en liten match. Han berättade att han tyckte att det såg svårt ut att spela. Får väl se om han vågar sig på att prova kälkhockey.

Sen så hade vi inte så mycket tid att snacka mer för Patrik hade lite bråttom, men jag tackar för hans tid och att han ställde upp för en liten intervju!

Intervjuare och skribent: Meg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)