fredag 16 oktober 2009

ÖVER!

Nu har jag återvänt hem från helvetet, plågan och isoleringen. Tentan är gjord och nu kan jag bara ha turen vid min sida, det återstår att se om tre veckor när vi får veta våra resultat! Hur gick det då? Nja, där var två frågor som jag var osäker på. Blev bara massa blaj-snack kändes det som. Alla frågor måste vara bra för att få G, så visst är man stressad och osäker! Efter fyra timmar av blodförlust i vänster hjärnhalva stack gubben och jag och tog en mys fika! Varm choklad, ja visst! Efter fredagshandlandet blev det en rundis med vår egen lilla flicka, Princess! Självklart plockar gubben fram sin jäkla kamera. Princess blir dock alltid lika vacker! Bjuder på ett par bilder ovan!

Ännu en vecka har alltså gått, inte för att jag märkt det speciellt mycket med tanke på att jag bara haft näsan i böckerna. Ikväll blir det hemmalagad middag, mammas specialité, en kasslerlåda med kokt potatis, lök, grädde och en jäkla massa kryddor. Mor älskar att krydda. Så det är ingen risk att blir förstoppad när man är på besök hos henne i Sjöboland. Men ikväll ska jag och gubben laga maträtten själva så lite mildare på den fronten blir det nog allt.

Sen blir det fan det jag älskar näst bäst här i livet, hålla fredag! Film och myspys med godispåsen. En och annan kopp te också. Gubben ska ut och vara social med en polare men jag, jag nöjer mig fan med att hålla fredag i sängen efter denna vecka. Hjärnan vill inget annat än bara att sova ut. Och det ska jag.

Jag säger det jag säger bäst (iallafall när jag är onykter), skål, puss och godnatt. Ha en lovely fredag!
Xxxx Maddis

P.S. En fredagslåt till er läsare D.S


1 kommentar:

  1. Över!! Äntligen! då kanske man slipper få någon uppkört nån stanns av alla papper, ark & pärmar :P

    SvaraRadera

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)