söndag 28 februari 2010

Söndag och allt

Måste fixa bromsarna på bilen. Annars blir det kört, både för mig och bilen. Varit i Sjöboland och låtit bror leka med den och undersöka saken. Tacksam för brosan som har kunskaper om bilar och sånt där. Nu vet jag iallafall vad som måste fixas. Blev barnvakt idag oxå. Är jag mer än gärna. Min brorson är nästan mitt allt. Han vill inte slippa knät heller, han har lärt sig att klättra upp där nu helt på egen hand. Vilken underlättar både för mig och min rygg för han vill så klart sitta där hela tiden. Något som är så underbart med barn är bland annat att dom struntar fullständigt i vad rullstolen är för något. Frågorna kommer väl när han blir äldre om varför faster har en sådan och då får man så klart förklara. Men när barn frågar och får svar på de frågor som ställs så räcker det sen, thats it. Efter frågorna och svaren finns det inget annat. Allt fortsätter som vanligt. Inga konstigheter - som bartender Håkan brukar säga. Inga konstigheter. Sån är hon. Den är en del av henne. Sån är faster.

1 kommentar:

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)