måndag 15 februari 2010

Kall dag men en varm klient

Oh herregud. Man har varit sjuker hela helgen och febern kommer och går fortfarande. Men åkte självklart till jobb idag trots allt. Och tur var väl det. Varit en skit rolig dag. Skrivit några egna utredningar redan men idag fick jag skriva min första utredning utifrån en vårdplanering som gjordes av mig och min handledare på sjukhuset i morse. Det var fan riktigt skoj att skriva utifrån vårdplanering. Det låter så tungt och trist men ack nej. Klienten var dessutom hur härlig som helst, inga konstigheter lixom. Inget komplicerat från dennas sida. Detta kan ha underlättat min utredning, så tack! Dessutom, alla sjukhustermer som man får höra under en vårdplanering kommer man att lära sig efter hand. Tålamod. Tålamod som sagt. Man kan inte räkna med att kunna allt på en gång, även om man så gärna vill det. Skrev utredningen hyfsat snabbt oxå, min handledare ska "rätta" den i morgon, så ska inte ta ut segern i förskott. Dock var det skit kul. Och vilken härlig klient. Trots de svårigheter som denna hamnat framför, fanns det hopp i ögonen.

Nu sitter jag och värmer mig själv med te. Halsduken är fortfarande på och raggarna på fötterna åkte på för en stund sen. Ändå fryser jag. Snälla nån, hör min bön. Ge mig sol och värme. Låt mig få plocka fram alla vårskor och vårjackor. Dom väntar lika intensivt som jag på att få uppleva solens energi och strålar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)