fredag 26 februari 2010

En, två, tre... tankeställare

Det har varit två väldigt intressanta dagar. Min handledare har haft semester igår och idag så jag har valt att gå brevid den som har något extra spännande på schemat. Igår blev det två känslomässiga vårdplaneringar på sjukhuset och detsamma blev det idag på psyk. Man tänker lixom "shiittt, det är verkliga fall jag sitter framför". Det är inget fall där läraren på skolan hittat på något ur fantasin utan det är VERKLIGEN riktiga känslor, frustration, ilska eller vad det nu rör sig om, som man ser framför sig. Riktiga människor. Hade svårt att släppa tanken på en klient igår när jag väl kommit hem. Han var i mina tankar länge. Idag är det en ung tjej som satt sig i hjärnroten. Allting är mycket spännande men samtidigt så inser man allt mer att det är verkligheten man jobbar med. Mycket tankar. Inte så konstigt att man är helt off i hövet när man slutat för dagen. Man får oxå tanken att man är glad över det man själv har. Och det kan vara något som någon annan förlorat eller håller på att förlora i just denna stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)