onsdag 24 februari 2010

Lätta på trycket

Praktikanten är helt off. Blir så jäkla trött nu för tiden, varit så i snart ett år. Kroppen börjar nog säga till att den pallar fan inte hur mycket som helst och det märks varje gång kroppen får en chans att lugna ner sig. Först då säger den ifrån att "du måste nog fan ta och tagga ner lite om du ska orka morgondagen oxå". Och jag måste lyssna. Lyssnar jag inte så blir jag sjuk igen. Och igen. Och igen. Det kan röra sig om feber bara, som kommer och går från ingenstans. Från en sak till en annan. Jag önskar mig en personlig kock hemma oxå. Så det finns mat färdigt när jag kommer hem eller som packar ner lunchlåda varje dag. Tvi för alla som har det lixom. Allt jag fått i mig idag är fil och knäcke. Men nu är jag för trött för att laga mat. Det blir en ond cirkel allting. Utan mat orkar man ju fan inget. Men om man inte orkar laga mat då?

Men det är ju inte slut där. När jag kommer hem från jobb så väntar mer jobb här hemma. Full mailbox och faktiskt en blogg att uppdatera. Det är ett jobb det med. Skönt att kunna skriva av sig i jobbet. Det behövs. Tydligen. Lätta på trycket en aning.

Men ack. Annars är allt underbar. Jobbet rullar på och jag trivs nu. Känner mig hemma. Och jag är möjligtvis på väg att flytta från min nuvarade lägenhet, men det kan jag berätta mer om det blir av. Är inte en sån som tjatar en massa om sånt som inte är säkert ännu. När jag har skrivit mitt namn på kontraktet kan jag börja skrika om det som händer och sker runt omkring.

Vill oxå göra våra kära läsare uppmärksamma på att Tillgänglighetsmarschen är snart - 29 Maj! Ja det är väl snart? Iallafall, BUA kommer att befinna sig där så skriv in datumet i era icke fullspäckade kalendrar! Jag kommer att återkomma med mer info när det närmar sig...maj...ja när våren kommer helt enkelt! Vet du inte riktigt vad marschen innebär så kolla in: http://www.marschen.se/

Nä, ska man ta sig en macka och oboy? Det kan väl räknas som reddddiii "mad".

Var rädda om er.

2 kommentarer:

  1. jag vet det är lättare sagt än gjort baby, men du MÅSTE ta hand om dig. Inte ens en superkvinna som du klarar sig hur länge som helst :p

    Pussar på dig och du ska veta att jag saknar dig massor.
    Och hade jag bott nära så hade jag lagat mat åt dig ofta, kanske inte varje dag, men ofta :D

    //Jonna
    raddalarmaslack.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att jag ska bättra mig när det gäller hälsan och lite till. Motivationen kommer och går när det gäller det. Saknar dig med mycket! Och jag vet att vi skulle tagit hand om varandra om vi varit nära varje dag. Ganska ofta låter bra i mina öron. Bara det hade blivit någon gång hade jag varit nöjd. Köttfärssås skulle dominera. Absolut. Och jag hade kunnat laga till dig med. Med efterrätt. :)

    Älskar dig Gumman.
    Puss F4E

    SvaraRadera

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)