tisdag 15 december 2009

Prioritering?

Bloggaren har fan i mig gått och blivit sjuker åter igen. Jag måste skärpa mig. Prioritera hälsan. Finns det någon kurs för sådant, för att lixom underlätta för en själv? Eller jag kanske behöver mamma hos mig så hon kan dra mig i örat och lära mig veta hut. Mammor är bra på sådant. Innerst inne älskar jag mamma just för det, även om det är för "mammigt" för min smak.

Efter skön värme i bilen är det dags att stoppa papper i näsan och krypa ner under täcket. Inte för att sova, det jag älskar näst, näst bäst här i världen. Jag måste läsa den nationella handlingsplanen för handikappolitiken (jag vet, begreppet handikapp är fortfarandet inte ändrat). Älskade område men självdisciplinen kunde varit bättre. Känns som jag redan tagit semester, ett halvår för tidigt.

När jag gör det jag älskar näst, näst bäst här i världen brukar denna låt spelas i mina öron. Som en vaggvisa. Texten är fin oxå. Underbar.



Mys, nys, fnys på er.
Xxx eran bloggare Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)