måndag 14 december 2009

Kära blogg...

BUA har haft full rulle i veckan som varit. Inspektionen på Ikea väckte många röster och tankar.
Snabbt var Kvällsposten på BUAbloggen och nappa på vårt inlägg. Artiklen i Kvällsposten tyckte jag dock var lite överdriven, men tidningar är väl ute efter drama och endast drama. Artiklen spökmåla Ikea i Malmö en aning, det fanns oxå mycket positivt när det rör tillgängligheten på Ikea. Åter igen, det får vi fan inte glömma bort. Man vill gärna se det negativa hela tiden, sånt stör jag mig på. Jag blev oxå hela två år yngre i artiklen, härligt. Kände mig ung igen för ett kort ögonblick.

BUA kommer dessutom att besöka Ikea igen "efter en tid" för att se vad som åtgärdas med tillgängligheten. Tack åter igen till Ikea för att vi fick komma och lyfta fram våra synpunkter.

BUA har oxå träffat på Rasmus från Unga Rörelsehindrade. Som jag nämnt tidigare så har BUA och Unga Rörelsehindrade påbörjat ett samarbete tillsammans, ett mycket trevligt sådant för den delen. Ni kommer bland annat se oss tillsammans i något fullpackat varuhus, någonstans i Malmö. Mer info om detta kommer när det närmar sig! Glöm inte att kolla in Rasmus blogg, ni finner den i menyn till höger.

BUA Madde är hemma idag från plugget. Lördagen blev vild. Söndagen blev något mildare om man säger så. Helgen har varit underbar, det fattades dock något vid min sida. Något skönt.

Dags för te?
Ja tack.

Xxx eran bloggare Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)