onsdag 23 december 2009

Det nalkas jul.

Jaha, då är det julafton i morgon. The big day som alla väntar på. Det är nog den första julen på väldigt länge som jag inte känner mig sugen att fira något. Kalle Anka, thats it. Det är allt jag är sugen på. Och lite glögg. Och mys med familjen. Men inget annat. Vill inte ha något annat denna jul. Vet inte vad det beror på men den där julkänslan som brukar komma varje decembermånad har inte kommit i år. Det kan bero på allt det som hänt de senaste veckorna eller så är jag inte sugen på jul helt enkelt. Jag har inte ens julpyntat i år. Införskaffade en fin julgran som dog efter en vecka. Vad säger det om mig och min julkänsla? Inte så mycket, eller hur? Dock lite stolt över mina pepparkakor igår även om det inte dirket fick mig att plocka fram julen. År 2009 är redan över lixom. Shit. Tiden har bara shhhiiiiich, flygit iväg.

År 2010 kommer dock att bli härlig på många sätt. BUA kommer sätta fart med sitt samarbete med Unga Rörelsehindrade, undersöka fler tillgänglighetsfrågor, BUAs facebook kommer att växa och jag hoppas så klart att vår kära blogg kommer göra detsamma. Det är iallafall ett sant nöje att skriva denna blogg, skriva en del struntsaker om mitt lovely liv och om viktiga aspekter som rör samhället i stort, där BUA vill vara med och påverka och möjligtvis förändra sådant som "måste" förändras. För allas skull. Jag må inte ha någon julkänsla i år men jag har BUA känslor. Det räcker långt för mig.

Jag återkommer i morgon. Och för guds skull, slit inte ut er. Lägg ner skinkan, ge upp den gröna granen, sluta klä apelsinerna i små bruna saker och strunta i att jaga den där julklappen du glömde köpa till din mormor. Jag lovar att inget händer dig, även om allt inte är sådär perfekt som du vill ha det inför jul. Ta en öl och kolla Simpson istället. Det gör dig gott. Lovar.

Xxx eran bloggare Madde

1 kommentar:

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)