lördag 19 december 2009

Fast

Jag känner mig fast. Väldigt fast. Snö överallt och jag kan inte göra det jag vill. Min frihet känns tom och borta. Snö kan ställa till det. Ville så gärna till familjen idag. Idag. Inte i morgon eller nästa vecka, just idag! Och självklart kommer det ännu mer snö fallandes. Ni som har ben att gå med får inte klaga idag. Då blir jag ännu mer förbannad. Er gamla volvo eller ford kanske inte startar men ni har iallafall era ben. Ni kan komma fram till en simpel lösning som att ta en tråkig fullpackad buss. Ni kan hoppa er fram i varma sköna raggisar och stövlar. Jag hade oxå kunnat ha sköna varma raggisar och stövlar men jag hade stått på röven efter en meter där ute. Fan. Jag tycker synd om mig själv idag. Behöver nya skor. Återigen så spottar jag på snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)