torsdag 22 juli 2010

Tur.

Bilen behöver vårdas. Igen. Denna gång skulle bromarna där bak och bromsskivorna bytas. En hyfsat fin peng gick åt. Fick oxå veta att en så kallad drivknut måste bytas. Drivknut. Låter litet och billigt. Eller hur? Men icke. En kostnad på över 11 000 spänn. Jag skrek. Jag skrek i verkstan. Som tur var tog jag chansen att ringa mitt försäkringsbolag och förfrågade vad försäkringen egentligen täcker. För den där jäkla försäkringen betalar man ju varje månad. Någon nytta måste den ändå göra även om jag inte krockat med bilen (ännu). Jag hade tur. Eller så var det ödet. Försäkrningen täcker det. Hallelulja. Bara självrisken som ska betalas. Toyota blev lite förvånade att dom täckte det. Det blev jag med. Jag tror det är tur. En jäkla skön tur. Så bilen ska bli vårdad på måndag. Den där drivknuten ska bli ny. Tur.

För övrigt var filmen Knight and day schyst (min definition på schyst: härlig, skön, finfin och allmänt rolig). TomTom (alias Tom Crusie) börjar bli gråhårig men han har det "där" ännu. Perfekt leende och ögon som tindrar. Humor samtidigt som han håller geväret. Kan gå igenom ett bollhav av kulor utan att falla till marken. TomTom har det. Det där perfekta. Precis som mitt försäkringsbolag. Perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)