söndag 4 juli 2010

Spara eller slösa?

Lövis har anlänt Sverige och ni kommer få all information om fredagens dunder och brak här på bloggen under veckan. Jag har även lyckats få en kort intervju med Lövis och den vill jag så klart dela med mig av till er oxå.

Hur som helst. Var på galopp i går på Jägers med Ida. Hästbruden själv. Jag kom mest dit för solen och sällskapets skull. Jag bestämde mig för att inte satsa pengar. Och det var tur. För det blev ingen nybörjar tur för mig. Alla hästar som jag hade "tänkt" satsa på kom iallafall inte först in över linjen. Kom kanske tvåa eller trea men det är ju ingen vinst. Hur som haver, det var kul. Vi kom in gratis oxå. Vet inte om det var för vi satt i rulle eller om det var för att vi var så äckligt söta bara. Vi fick komma in gratis mot en kram. Självklart blev det en kram till mannen som nog tyckte att han hade en enorm makt där bakom grinden.

Jag frågade Ida efter det att vi lyckats ta oss in - "Har vi horat nu? Eller genomgick vi en positiv särbehandling?"

Ingen av oss hade något bra svar på frågan. Vi sparade iallafall hela 200 spänn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)