onsdag 28 april 2010

Smidig jäkel

Utanför jobbet finns två "handikapps"parkeringar . Idag när jag slutat hade en smidig jäkel parkerat mellan min och den andras bil. Kom jag in i min bil? Nä självklart inte när den jäklen står inklistrad mellan oss. Tur han/hon hade en liten minibil! Ful var den dessutom. Och ja, jag var förbannad så jag kallar gärna bilen ful och ägaren för smidig jäkel. Som tur är så har jag munnen med mig. Jag svor lite högt så att två tjejer skulle höra mig. Den ena bruden hade körkort och hon ville mer än gärna backa ut min bil till mig så att jag kunde komma in. Tur man har underbara medborgare som ställer upp! Så tack tjejen för hjälpen.

Jonnis kommer till Malmöcity idag! Ska bli sjukt nice att ha henne här tills söndag/måndag. Blir födelsedagsfest både fredag och lördag för våran del - man blir ju lyckligt 25 år på fredag. Till och med tagit ledigt från jobb för att fira i Sjöboland med familjen. På lördagen blir det fest i city med goa vänner. Min önskelista? Absolut inget. Det enda vettiga jag kunde komma på var en gitarrbok med schysta låtar i. Ja och så klart säsong 6 av L-word. Men Sverige är sen som vanligt att släppa serien här. Jag väntar spänt iallafall! Men ack, ju äldre man blir desto svårare är det att önska sig något. Och det är ju inte så att man har allt här i världen, det har man verkligen inte. Men av någon anledning så blir svårare att komma på vad man vill ha eller behöver. Saknar nästan känslan man hade som barn när man kollade i leksakstidningen och kryssade för det man önskade sig. Det blev ju självklart allt i tidningen. Oftast fick man inget av det utan mammis hittade alltid andra prylar. Men fan skönt det var att kryssa för alla färgglada leksaker. Inga konstigheter där inte. Bara att kryssa.

Nä fan. Dammsugning och jobb med tjejgruppen ikväll. Sen blir det äntligen Jonnistime!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)