måndag 2 november 2009

På det fjärde ska det ske!

Vet ni vad jag tycker? Tycker för det första att folk är väldigt dåliga på att kommentera vår blogg. Vet att det finns hur många som helst som läser men ingen lämnar spår efter sig, trist som fan.

För det andra så orkar jag inte plugga mer idag. Men tyvärr så måste jag det. Varför ska man ha en sån jäkla stor självdisciplin? Men det är lika bra att lyda den. Annars så vet jag att ångesten kommer knackandes på ytterdörren i natt. För det tredje så vill jag inte kopiera fler böcker nu. Två, tre, fyra timmar...ja jag vet inte hur länge jag har stått och svettats. Har nog kopierat 25 böcker för att spara in pengar, annars så hade man lagt ut mer än 3000 spänn igen på läroböcker. Det håller lixom inte i längden. Detta kom jag oxå underfund med. Så jag lärde mig att hantera och älska skolans kopieringsmaskin. Men nu börjar jag titta snett på den. Kommer jag att använda upp alla Malmös träd till slut?

För det fjärde så känner jag att hösten börjar krypa sig in på en, riktigt ordentligt oxå. Ni vet när man ständigt fryser och man vill fan inte gå upp på morgonen när det fortfarande är becksvart utanför fönstret. Till och med min kära jycke Princess vill inte ens stiga upp ur sin gosiga, håriga och varma säng. Och när man fryser så mycket så missbrukar jag te i stora mängder. Jag brukar inte te, utan missbrukar te! Det är en jäkla stor skillnad på dessa begrepp! Och detta missbruk leder i sin tur oxå till en orolig mage, en mycket orolig mage.

Så ja, då sitter jag här, skriver i bloggen men får ingen respons från läsarna, pluggar, kopierar tonvis med papper för att vara ekonomisk men missbrukar istället miljön, fryser, vill inte vakna i morgonbitti, och, som om det inte räckte, så har jag en orolig mage efter några hundra koppar te. Visst kan man inte göra annat än bara älska stunden man lever i! Carpe Diem, helvete heller!


Xxxx - eran, något bittra Madde

3 kommentarer:

  1. Ja lämnar iaf spår efter mig älskling :)) emellan åt iaf ;) <3

    SvaraRadera
  2. Testar, testar vår kommentar ruta! Den funkar ;)

    SvaraRadera
  3. Hej å hå
    Bra jobbar med bloggen Uffe/BUA

    SvaraRadera

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)