måndag 9 november 2009

Min, get away place!

Madde is back in town och tillbaka på BUA bloggen igen! Tyvärr har det varit full rulle hela helgen så iphonen har inte hunnit med att blogga på vägen (sen kan jag tyvärr inte lägga in blider på bloggen med iphonen, ett problem jag genast ska undersöka)! Jag har iallafall besökt härliga landet, det gröna, det skitá, det varma - Sjöboland! Jag kände att jag behövde träffa min härliga familj så därför har min helg spenderats på "hemmaplan". Dag 1 blev myspys hemma hos syster yster med sprakande brassa, plättar, syskonsnack och filmerna Up och GI Joe. Up var ju så underbar! Tänk att ha ett flygande hus med färggranná ballonger som segel! Min underbara jycke Princess var också med och hälsade på. Hon fick ta tillfället i akt att leka av sig med sina pojkvänner (jupp, hela två stycken killar. Min familj har nämligen sammanlagt fyra hundar)!

Under dag 2 blev det ännu mera "mad" (översatt: mat, för er som har svårt för skånskan), mys och familjesnack. Jag är ju faster sedan snart 1,5 år tillbaka och jag älskar att skämma bort min favorit brorson Alexander. Faster Madde har alltid något med sig när hon kommer. Det första jag sa när jag kom in till min brors hus var - "satan, vad Alex har mycket leksaker, men här får han en till!". Och jag skojar inte när jag säger mycket, det är verkligen mycket leksaker. Hela vardagsrummet är täckt med färgglada bilar, hus, kossor i bonngårar (översatt: kor i bondgårdar), dansande ankor och lego. Ja, Alex har ett helt BR lekhus i sitt eget vardagsrum. Saken är den att han leker ju också verkligen med allt och alla, han lämnar inte en enda bil eller ko utanför. Alla får hänga med, även om en sportbil och ko möjligtvis inte hör ihop i verkliga livet!

Denna gång fick iallafall Alex en leksakshund av sin faster. Inte vilken hund som helst, det är en hund han ska ut och rasta. Hunden har koppel och den sjunger och säger vovvov när den går. Alex har blivit riktigt grym på att gå nu, även om det är lite osäkert och ibland ser det ut som om att hans fötter ska gå ifrån honom. Men han älskar därför leksaker där han får vara uppe och röra på sig och inte fan ska man sitta still när man precis lärt sig att gå ganska så hyfsat! Alex älskade iallafall faster Maddes present. Om jag förstod honom rätt så fick hundens namn bli "Vovvov" (typ det enda han kan säga förutom mamá och papá). Så Alex rastade sin nya Vovvov hela kvällen lång. Vilket gjorde faster glad och rörd.

Dag 3 blev en stund hos min kära frisör som jag fortfarande har kvar i Sjöbo, snacka om trogen kund! Det blev ny fräsch höstfärg och klippta toppar. Mor min bjöd sedan på hamburgare hemma hos sig, vilket jag blev överlycklig för, hamburgare är ju gott alltså, sanna mina ord. Tack mamma för maden och soffplatsen under dessa dagar i Sjöboland!

Nu är jag och min Princess tillbaka i stan, hemma igen hos våran sambo och husse. Princess är helt slut, så även matte. Det blir lite plugg ikväll men sen ska jag nog somna gottit i sängen framför Ullared. Jäkligt skön serie ändå även om det bara är en drös människor som handlar prylar (diggar ju damen som är där varje år, ett riktigt ullaredfan!). Men ny dag i plugget i morgon, tillbaka till verkligen. För ja, Sjöbo är för mig min hemmaplan, min get away place. Jag saknar inte byn alls men familjen, vad man saknar familjen. Så när tiden för Sjöboland finns nästa gång igen, blir det åter igen soffan hos mor och ännu mer leksaker till min kära brorson Alexander.

Xxxx eran Madde

1 kommentar:

  1. Åhhhh Sjöbo-land :)

    /mvh Jonna
    raddalarmaslack.blogg.se

    SvaraRadera

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)