måndag 2 augusti 2010

Till er som vaktar.

All heder till er som "vaktar" våra få handikappsparkeringar. För där finns inte många parkeringar att välja mellan där ute i samhället. Jag menar det, all heder till er. Men för fan. Innan ni börjar gapa på den som parkerar - "ser du inte att detta är en hanikappsparkering eller?!" så kan ni åtminnstone titta först om personen som parkerar har en funktionsnedsättning eller iallafall titta om personen har tillstånd att parkera där (en funktionsnedsättning kan ju vara osynlig). För det är jävligt irriterande att behöva sticka ut hövet ur fönstret och skrika tillbaka - "jag kanske har en jävla funktionsnedsättning!" Jag har nämligen ingen lust att behöva försvara mig när jag ska parkera.

Så snälla, titta först, gapa sen. Men annars, all heder till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)