fredag 6 augusti 2010

Enbart 80.

80-talet. Vad ska man säga om 80-talet? För mig är det nästan obeskrivligt. Obeskrivligt härligt och fräckt. Frågar du mig om jag sett alla 80-tals movies så svarar jag förmodligen ja. Den där hockey frillan, sexiga Madonna och hennes Material girl-låt som bara får en att bli galen av lycka, alla dessa färger som påminner om vilken regnbåge som helst, alla tuggummi tuggade brudar och så klart - benvärmaren. Den fina benvärmar grejen som bara är så 80. Inte är benvärmaren förknippad till vintern, nej nej. Det är 80. Själv är man född under 80-talet så självklart var jag för liten när just 80-talet härjade. Jag levde mitt 80-tal under 90-talet istället. Funkade lika bra. Jag och syrran tittade ständigt på Flashdance. Svart body och stor mjukiströja. Och så klart benvärmaren. Det var en schyst grej. Är en schyst grej än idag.

Varför sitter jag och snackar om 80-tal på min lunchtimme? Har jag inget bättre för mig, som att äta till exempel? För det första så har vi hunnit äta och för andra så händer det något i morgon som kommer förvandla hela lördagen till just 80-tal. Jag kommer inte befinna mig i något 2000-tal eller 90-tal. Det kommer enbart vara 80. Hela skiten ska vara 80. Lite "kniippp igen" ska det oxå bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)