måndag 31 maj 2010

Kan ni fatta?

Så, nu får ni ha läst klart Ikea för denna gång! Men om ni ännu inte fått tillfälle att läsa det så är det bara att rulla lite längre ner på sidan.

Jag har nu en vecka kvar på praktiken. Kan ni fatta? En jävla vecka. Var har tiden gått? Det känns som det var januari förra månaden och man var så nervös över att gå ut på praktik. Och nu är det slut. Helt galet. Men attans vad man lärt sig. Och man har fått uppleva så mycket. Och dessutom fått jobb hela sommaren, så jag klagar lixom inte. Jag börjar jobba om tre veckor och slutar i september. Inget sommarlov men man vill ju verkligen jobba. Och då är jag inte längre "Madeleine, socionomstudent". Nä, då är jag "Madeleine, biståndshandläggare". Låter härligt (även om biståndshandläggning är långt ifrån det jag vill göra när jag tar examen). Så jag ser fram emot denna sista vecka som praktikant. Sen blir det äntligen på riktigt. Man får vara socionom. På riktigt.

Från en sak till en annan. 10års dagen har varit här. 10 år sedan man hamna i rulle. Kan ni åter igen fatta det? Nä inte jag heller. Vad livet har utvecklast på 10 år. Vi spenderade dagen med att sitta vid graven och prata gamla minnen. Sofie skulle ha blivit 29 år iår. Självklart undrar man hur hon skulle sett ut. Man saknar hennes doft. Men minns tyvärr inte vad hennes parfym hette. Men Sofiedoften saknar man. Och det saknar man kanske mer än sina egna ben. Gräset mellan tårna kan jag lixom känna mellan fingrarna istället. Att springa dom där 60 metrarna väldigt fort kan jag istället rulla fort. Mina skor kan jag fortfarande älska även om jag inte får gå i dom något mera. Men doften av Sofie får man inte uppleva något mer. Det finns inget som kan "ersätta" den. Och den saknar man.

3 kommentarer:

  1. hörrö, kommer du och syrran upp något eller?? sakar dig baby!

    /Jonna

    SvaraRadera
  2. ja vi ska hitta en helg i sommar. får bli en helg när syster yster har semester. men vi ska komma :) ringer dig sen, måste uppdatera en massa! saknar dig med jonnis! pussis

    SvaraRadera
  3. Martin Gubben Lund31 maj 2010 kl. 20:12

    Väldigt fint gumman :))

    SvaraRadera

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)