måndag 11 januari 2010

För varenda unge

Uppsatsen börjar närma sitt slut. Intervjuat Tillgänglighetsgruppen i Malmö och skrivit ihop det sista idag. Får man hyfsat ledigt i morgon må tro? Nä, absolut inte. Men i morgon händer det lite annat roligt. Ska äntligen träffa min handledare inom praktiken som jag ska gå bredvid fram till sommaren (när den efterlängtade solen kommit..wiiee). Strävar efter att bli den bästa biståndshandläggaren inom SoL och LSS i hela Malmö Kommun. Typ ge bifall (ge ett positivt svar) till varenda kotte som kommer innanför dörren, oavsett om dom har rätt till hjälp enligt lag eller inte. Skit i lagen lixom. Nä, riktigt så illa ska jag inte göra det för mig, men tämja på regler har jag alltid varit bra på. Blir svårt att tygla mig om det kommer barn och ungdomar innanför dörren bara. Men jag ska försöka sköta mig. Lovar.

På tal om tillgänglighet så kommer BUA att ge sig ut i slutet av januari för ännu en inspektion i Malmö. Hur det gick då kommer ni att kunna ta del av på blogg och facebook, så ha tålamod.

Önska mig lycka till i morgon. Men jag väntar med att säga tack till er. Det betyder otur annars. Tvi tvi tvi.

Xxxx eran Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)