måndag 25 januari 2010

Borde få fortböter!

Ojoj. BUA Madde har full rulle. Trodde man kunde slappna av lite nu när man är ute på praktik. Men ack vad trött man blir av alla nya intryck, alla nya människor och information som kommer springandes mot en. Och det är inte så att jag har något "eget" uppdrag ännu så jag borde inte vara så äckligt trött efter kontorstid! Men det är jag. Sängen skriker efter mig när jag kommer innanför dörren här hemma men då väntar en pappershög på mitt minimala skrivbord och 20 mail i boxen. Man kan tro att jag dricker tio koppar kaffe om dagen med tanke på mitt tempo. Men jag har faktiskt bara haft i mig tre koppar te idag. Tillsammans med Anette (Anette och jag går samma klass och hamnat på samma praktikplats. Är jag väldigt glad för). Jag skulle iallafall vilja bromsa upp. Andas ut. Chilá ner och ta ett djupt andetag. Dessutom hade jag fel att man kunde enbart koncentrera sig på praktiken och strunta i alla tentor och tröttsamma uppsatser. Men vi har fan fått en drös uppgifter som ska göras och sättas ihop till en "Praktikrapport". Jävligt onödigt om jag får säga min mening. Jag skulle tro att jag känner så just nu bara för att jag är så himla trött. Frågar ni mig i morgon kommer jag säkert tycka att det är en toppen smart idé med Praktikrapport. Som ska lämnas in och redovisas på skolan. Men misstolka mig inte nu, praktiken är lovely annars!

Ska sluta sura nu. För eran skull lixom.

Uppdatering: På fredag kommer BUA att åka till Entré här i Malmö för att undersöka tillgängligheten! Oh la la. Personligen har jag kommit att älska Entré. Inte bara för att alla affärer glänser och skiner, lockar in mig i varje hörn för att spendera pengar eller för att dom serverar äckligt gott te! Utan jag har kommit att älska Entré just för att jag tycker att det är tillgängligt. Men det är bara utifrån mitt eget perspektiv. På fredag åker BUA:s tillgänglighetsbrillor på för att undersöka tillgängligheten ur allas perspektiv. Hur detta går, får ni reda på bloggen under helgen.

Tills nästa gång; Olé!

PS. Fick ett tips utav en av våra läsare om en väldigt speciell och stark pojke...Kolla in honom här: http://www.disaboom.com/video/children-with-disabilities/adam-bender-does-it-all-on-one-leg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)