söndag 28 november 2010

Hatar, bokstavligt talat.

Då var det dags igen att tänka ett steg extra för att slippa att blir insnöad. Planera i förväg. Så att man garanterat kommer ut på morgonen. Jag har inte hatat snön innan. Tror det är sen man hamnade i rulle som man verkligen börjat hata det. Jag menar verkligen hatar det. Alla (de flesta iallafall) går runt och tycker snön är vacker och klämmer ut "ohhh, nuuu är det jul". Herregud. Julen är fin men julen hade klarat sig utan snön. Jag lovar. Den överlever. Jag har en äcklig känsla av att årets snö kommer hålla i länge. Ända in i marsmånad. Jag bara känner det på mig. Lika bra att vara redo antar jag. Planera i förväg och tänka ut plan A och en plan B om man skulle råka bli insnöad. För insnöad kommer jag att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)