måndag 29 november 2010

Bit ihop.

Insnöad på veckans första dag. Tyckte att jag gjorde ett utmärkt arbete igårkväll med att röja undan men snön hann i kapp under natten. Och jag vill inte heller riskera att åka iväg till jobb och sen komma hem till ännu mer snö som gör att man inte kommer in i sin bostad. Princess är förstås lycklig då hon kan gräva ner hela huvét i den vita snön precis utanför dörren. Matte är mindre road. Matte är mest frustrerad. Men för att få fram lite positivitet i det hela med att arbeta hemifrån så kan jag iallafall arbeta hemma i mjukisbrallor istället för kjol och blus. Håret kan va på sne och raggisarna åker på. Så på så sätt är det positivt. Man behöver inte ta hänsyn till sitt yttre så värst mycket. Men - så fort man tittar ut igenom fönstret tar frustrationen åter igen över. Bit ihop.
För övrigt så hörde jag att det var första advent igår. Ja, jag har noll koll. Första advent är en dag då alla skriker "jipppyyyy, om fyra söndagar är det jul". Jaja. Säger ni det. Första advent verkar vara en dag då oxå allt julpyssel åker fram. Tomtar i alla former, ljusstakar, små konstiga änglar som ser ut som bebisar (hmm), julstrumpor och Jesus så klart (fast han inte alls föddes i dec.mån). Själv plockade jag fram mina nya blommiga sängkläder. Allt för att påminna mig själv om att sommaren snart är här igen. Bit ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)