söndag 28 mars 2010

Framåt

Hatar att ställa om klockan. Hela tillvaron blir fel. Klockan kan lixom inte vara halv åtta redan. Det är ju helljust ute. Tecken på att våren är här men det är fel att ställa om klockan sådär. På en söndag dessutom. Knas.

I morgon börjar min tid hos LSS (lag om stöd och service för vissa funktionshindrade). Ska bara vara där i tre veckor sen går jag över till SoL igen för att vara helt 100 på arbetet innan sommaren kommer. För visst närmar sommaren sig. Sommar utan sommarlov, har jag någonsin haft det? Jag har alltid haft långt sommarlov och jobbat lite smått. Nu blir det verkligen jobb hela sommaren. Ska ta vara på solen under varje lunch, kväll och helg. Annars kommer jag vara en blekfis hela året ut. Och det vill vi inte.

Sova en timme mindre i natt. Min kropp behöver ju verkligen en timme mindre sömn. Jag skulle behöva minst två extra timmar på morgonen. Att behöva gå upp innan klocka åtta borde vara förbjudet. Tycker iallafall jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)