fredag 18 maj 2012

DansFunk!

Jag är så trött att jag knappt ser var mina fingrar landar eller vad ögonen ser eller inte ser. Jag är igång med en intensiv dansträning tillsammans med Skånes Dansteater och två andra brudar som oxå sitter i rulle. Tanken är att vi tillsammans ska vidga perspektivet mellan dans och funktionsnedsättning. Det går bra och det är roligare än jag tänkt mig. Jag har alltid älskat att titta på dans men att utföra dans med professionella har aldrig slagit mig tidigare. Dans för mig är den som utförs i bilen med skön musik, på dansgolvet med en bira i kroppen eller den som sker med dammsugaren en onsdagskväll. Det vill säga "Madde-dans". Dans med professionellas tankar, känslor, erfarenheter och kunskap är något helt annat. Det är en värld som är svår att sätta ord på. Det är garanterat en upplevelse jag sent kommer att glömma. Det är bara att njuta av stunden. Och så inser jag att dans och funktionsnedsättning är som strösslet på mjukglassen, det ser gott ut och smakar alldeles underbart. Och det fungerar så jäkla bra tillsammans. Ett plus i kanten är att jag nog aldrig haft en sådan fin kroppshållning som jag råkar ha just nu i denna stund.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)