söndag 16 januari 2011

Någonstans.

7:e och sista terminen kör i gång i morgon. Känns underbart. Men. Jag vill bara lämna landet just nu. Ni vet, ut och se världen. Se vad den har att erbjuda. Har den något att erbjuda mig? Arbeta med socialt arbete någon annanstans? Eller vara ledig ett tag, ta socionomexamen och sedan dra iväg ett tag? Bara iväg och finna något och låta något finna mig. Finns inget här hemma som binder mig efter plugget. Familj, vänner, djur, lägenhet finns kvar när jag kommer tillbaka. Jag kan komma tillbaks. Tror bara det handlar om att våga, våga lämna familj, vänner, djur och boende. Har jag berättat att jag ska bli moster? Som ni vet så är jag familjekär, tanken på att gå miste om min brorson och syster"baby"s uppväxt får magen att vända och vrida. Tanken på att missa min mamma som åldras, även om hon verkar åldras med ro. Det är nog sådana här tankar som håller mig kvar. Och så klart, socionomdrömmen ska ju uppfyllas. Men som sagt, efter examen, vad håller mig kvar? Är det meningen att jag ska vara kvar, då är det nog dags för ödet att visa ett tecken. Eller något.

Men lugn, det kan vara tröttheten eller sjukan som pratar. Eller så är det en undantryckt dröm eller vilja som kommer upp till ytan. Det återstår väl att se. Nu väntar ipoden och kudden. En lång dag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)