fredag 21 oktober 2011

Ruttet.

Har nog träffat den mest otrevligaste och oproffesionella människan i världen. Labbet i Malmö får besök av mig varje vecka och varje vecka står det samma kvinna i receptionen. Hon har titeln "sjuksköterska" så hon måste ju ha fått lära sig hur man bemöter sina klienter i sin utbildning. Om inte, så borde hon iallafall plocka fram det sunda förnuftet om hur man bemöter den som står på andra sidan disken. Själv har jag sluppit hennes aggresiva attityd tack vare att jag vet var jag ska och hur det hela funkar där. Jag slänger fram mina papper och leg. Allt jag behöver säga är "hej och tack". Men för de som inte vet, stackare. Hennes svar till klienter kan vara "om du lyssnat på vad jag sa", "nä men är du tyst när jag pratar så" eller "det är inte mitt jobb att göra det åt dig"... Det äckliga är att alla i väntrummet hör henne. Precis alla. Ändå är det ingen som säger till henne att hennes beteende är ruttet. Att någon plockar fram det där sunda förnuftet. Jag hoppas faktiskt att någon gör det snart. För det fan för jäkligt. Ni skulle förstå mig. Ni skulle förstå om ni bara hörde henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)