fredag 17 juni 2011

Bara gör det.

Im happy att slippa bli väckt varje morgon kl 05.30 för att höra meningen "Godmorgon Madeleine, jag ska bara ta lite blodprover". Jag är med andra ord hemma igen. Ska aldrig ta min säng eller tystnaden i min lägenhet för givet igen. Ska njuta av det så länge det varar.

På min socionomexamen fick jag en super vacker filofax av familjen. Idag får jag äntligen möjligheten att öppna den och skriva in mina tankar och planer. Och jag har ju en del sådana. Perspektiven för framtiden har ändrats en del under de senaste tre veckorna men just nu ska jag hålla fast vid de tankar och planer som jag skapat. Jag ska inte heller ta dessa för givet. Ska bara göra det. Och älska varje minut av det. Och förresten, jag längtar så tills jag blir moster och gudmor. Det är iallafall en livsviktig händelse som ska in i filofaxen. Stolt.

1 kommentar:

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)