onsdag 25 maj 2011

Jag hjärtar New York.



























Nu är jag hemma i Sverige igen efter en mycket fin och underbar resa i New York! Jag kände mig hemma väldigt snabbt, trots det intensiva stadslivet. Resan innehöll jobb och nöje på en och samma gång. Vi gav oss fan på att besöka stadens alla magiska platser, trots mycket regn under veckan. Frihetsgudinnan fick ett besök av oss, Central Parks gator fick känna av våra "fotsteg" under ett par timmar, Time Squares alla lampor bländade oss om natten, de gula taxibilarna fick våra gumpavtryck och teatern fick våra applåder.

Jag fick dessutom min hemska tatuering omgjord, så nu slipper jag skämmas över den. Den har äntligen blivit den fjäril i fina färger som jag alltid velat ha och den gjordes om på frihand. Blev så impad. Fick även mina fyra röda ministjärnor på underarmen som jag längtat efter så länge, äntligen. Stjärnorna är en ära till min fina familj. I Central Park fick vi inte bara njuta av det sköna utan på parkbänken brevid oss, där den sköna musiken spelades av that guitar man in central park, satt legenden Sid Bernstein (Sid var mannen som bland annat tog in Abba, The Beatles och The Rolling Stones till USA). Ni ser honom bland korten längre upp. New York stod alltså för många överraskningar. Förutom alla magiska platser blev det en del shopping, all over the city! Under andra dagen gick vi nog mer än 5 km och shoppade loss, trots detta tycktes staden aldrig ta slut. Den bara fortsatte, fortsatte och fortsatte gatorna upp och ned, till höger och till vänster. Det var nog detta som gjorde att känslorna för New York blev starkare än väntat. Staden var helt enkelt magisk på alla sätt och vis. Stadens tillgänglighet går nästan inte att beskriva. Jag kom in precis var jag ville och det var länge sedan jag kände sådan frihet och tacksamhet för ett samhälle. Så tack New York.

Men tro nu inget annat, det är ändå skönt att vara hemma i lilla Malmö igen. Familj, djur och vänner är saknade och nästa vecka kommer nästa äventyr i mitt liv. Jag tar äntligen min socionomexamen. Helt jäkla otroligt.

1 kommentar:

  1. En redig normal sallad. Inga konstigheter :)

    SvaraRadera

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)