måndag 6 december 2010

Bara vara.

För första gången har jag en riktig och rejäl julkänsla. Jag vill ha julafton. Och tro inte att det är snön som skapar denna julkänsla. Nä, jag vet inte riktigt vad det är som skapar det. Kanske är det lusten att klä upp sig, äta gott och bara hänga med härliga och fina familjen. Eller så är det tanken på semester som får en att längta till denna dag då jag absolut inte ska arbeta eller studera då. Det känns verkligen i kroppen, den behöver semester. Både kropp, hjärna och hjärta behöver semester. Jag går upp på morgonen för att göra det jag måste göra men sen vill jag inte göra så mycket mer utöver det. Och det låter jävligt trist, eller hur? Så ska inte livet se ut. Men just nu är det så det funkar då det är så jäkla mycket att göra. Och visst är det saker jag vill göra, men sakerna har inte tid att läggas åt sidan några dagar och det är det som är det jobbiga. Så ni fattar kanske varför jag längtar efter julafton eller sommaren så mycket som jag. Söker efter dagar där man inte behöver göra något alls. Bara vara. Och jag vill fan bara vara lite nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)