lördag 2 mars 2013

Varning för Sandra Andersson på Facebook!

Artikel från Mittfunktionshinder.se:

Sandra Andersson heter jag och jobbar åt Tena som produktutvecklare. Vi är ett gäng tjejer som söker produktprovare till vårt program ”Go the all way womens” Hoppas att jag inte stör? Jag undrar om du skulle vilja ha ett extra jobb som produktprovare? Testa skydd åt Tena, Moicare, Attends och Abri och tjäna 5000 kr i månaden? Det fungerar så att du får ett diskret paket som du testar och sedan får du fylla i ett formulär där du får säga vad du tycker om skydden.

Detta mail har gått ut till framförallt unga funktionshindrade tjejer på Facebook. Sandra Andersson utger sig för att jobba för Tena som produktutvecklare för inkontinensskydd. Vidare berättar Sandra att hon själv har en ryggmärgsskada och att även hon lider av inkontinens. Hon säger att hon vet hur känsligt och jobbigt detta ämne är och kan relatera till att man kan känna sig obekväm att prata om det.

Sandra Andersson har skapat en facebook sida med en bild på två tjejer som profilbild. Hon tar enbart kontakt via facebook. Hon söker aktivt upp funktionshindrade tjejer och skapar en personlig kontakt med dem via facebook. Hon erbjuder en ganska stor summa pengar men först måste du svara på en massa frågor för att hon skall kunna avgöra om du är rätt person för att delta i deras testpanel. Hon är väldigt personlig och har mycket kunskap om inkontinens.

Ganska snart börjar Sandra ställa frågor om dina erfarenheter kring inkontinens, som hur mycket läckage du haft i dag? Vilket eller vilka skydd du använder? Hon ställer även frågor om du fått skydd från sjukhuset och vad dom sagt om dina problem. Emellanåt slänger hon in fakta angående inkontinens, allt för att du skall känna dig bekväm och att du inte är ensam om problemet. Hon beskriver även sina egna personliga erfarenheter som hon har upplevt. Hon bygger upp ett förtroende med dig, är kunnig om inkontinens och ligger hela tiden på en kamratlig nivå.

Efter att du svarat på en rad frågor säger Sandra att du låter som en bra kandidat och nu skulle hon vilja göra en webbintervju en “riktig intervju” som hon beskriver det, då hon bland annat vill se vilka skydd du har hemma.

Jag får nys om detta och känner att det är något som inte stämmer. Jag kontaktar då SCA och Tena och de säger att de inte har någon studie av produktutveckling för närvarande och att det absolut inte arbetar på detta sätt.

Mittfunktionshinder kontaktar då polisen som berättar att Sandra Andersson är ett fiktivt namn och att det är en man som ligger bakom facebook sidan som har gjort liknande brott tidigare på olika orter i Sverige.

Det är ett 60 tal unga funktionshindrade tjejer som vi vet om som har blivit utsatta för Sandra Andersson denna gången. För några har det till och med gått så långt att dom har filmats när dom kissar i skydden under det så kallade webbintervjuen.

Här är hela Sandras första utskick:
Sandra heter jag och jag jobbar åt Tena, som produktutvecklare, vi är ett gäng tjejer som söker produktprovare till vårt nya program Go the all way womens. Hoppas jag inte kommer och stör? Jag undrar om du skulle vilja ha ett extra jobb som produktprovare? Testa skydd åt Tena,Molicare,Attends,abri, och tjäna 5000kr imånaden, och ge betyg på skydden du provar, och kanske ge tips på förbättringar på skyddet Jag blev tipsad av en kompis till dig som också redan jobbar som detta, men ville vara anonym, hon sa att du va en seriös tjej, så jag tänkte, jag kan ju kolla om hon är intresserad. Det fungerar som så att du får hem 5paket skyddvarje månad i ett diskret paket, som du då testar, Som du sen får fylla i ett formulär där det står vad du tycker om skydden Och ge dom ett betyg från 1-7, Och kanske ge nån ide på att förbättra skyddet, Lönen är 3400kr i månaden, och du kommer få testa skydd som inte har kommit ut i butik än, skulle du vara intresserad? Och personen som tipsade om dig ville förbli anonym efter som hon också extra jobbar som detta, Men Är du intresserad? så lägg till mig som vän så kan vi prata lite om hur vi ska gå till väga, =)och hur det går till som Det är lite tajt om tid så svara gärna direkt när du läser detta, Jag är själv produktprovare på heltid, Och har en ryggmärgsskada som gör att jag har en fördel att hålla med det detta, Så jag har problem själv med Inkontinens, Så jag vet hur känsligt och jobbigt ämne det är att diskutera, Så om du är intresserad så kan du väl höra av dig? Hör av dig i vilket fall som helst så jag vet hur du vill göra, Ha en jätte bra dag Mvh Sandra Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var på tiden att du lämna ett spår efter dig, tack, ifrån BUA :)